بخش امانت کتب چاپی و الکترونیکی

بخش امانت کتابخانه یکی از فعال ترین بخش های کتابخانه به شمار می آید. مهمترین وظیفه این بخش  امانت دادن کتاب های غیر مرجع است کتابهای این بخش در دو قسمت مجزا (کتابهای فارسی و لاتین ) جوابگوی نیازهای دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا، اساتید و پژوهشگران می باشد. همچنین در این بخش امکان دریافت فایل الکترونیکی کتب علمی تخصصی فراهم شده است. امکان تمدید و رزرو آنلاین کتاب پس از عضویت از طریق نرم افزار تحت وب کتابخانهcentlib.iums.ac.ir فراهم می باشد. بخش امانت خدمات زیر را ارائه می دهد.

راهنمایی دانشجویان در بازیابی اطلاعات مورد نیاز از منابع کتابخانه

عضویت  اعضاء و تسویه حساب با اعضاء

انجام امور گردش کتاب (امانت کتاب، بازگشت کتاب، پیگیری تأخیر کتب)

 

  

خدمات فنی:

واحد فهرست‌نویسی و رده‌بندی، با تکیه بر روش‌های استاندارد بین‌المللی، سازماندهی منابع ‌اطلاعاتی را به منظور تسهیل دسترسی کاربران به این منابع برعهده دارد. این واحد به صورت مداوم نسبت به روزآمد نگه‌داشتن بانک اطلاعات کتابشناختی منابع کتابخانه، سیستم امانت و جستجوی منابع، با استفاده از نرم‌افزار آذرسا فعالیت می‌‌کند. عملکرد تخصصی این بخش از طریق سازماندهی منابع به مراجعه‌کنندگان، این امکان را می‌دهد در حداقل زمان و با آسانترین روش، به منبع مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

اختصاص شماره ثبت به منابع کتابخانه

رده بندی کتب فارسی و لاتین بر حسب رده بندی nlm و کنگره

اختصاص توصیفگر موضوعی به منابع کتابخانه

ورود اطلاعات منابع در نرم افزار کتابخانه

آماده سازی کتب جهت ارسال به بخش مخزن کتابخانه

 

 

بخش پایان‌نامه‌ها:

این بخش شامل پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی‌ارشد  مامایی و پرستاری و دکترای پرستاری به تفکیک می‌باشد و فایل الکترونیکی پایان‌نامه‌ها بروی نرم‌افزار کتابخانه بارگذاری شده و از طریق وب قابل دسترس می‌باشد. خدمات این بخش شامل:

کنترل پایان نامه ها از نظر فرمت نگارش و نحوه رفرنس دهی

دریافت سی دی پایان نامه ها و تسویه با دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری

ورود اطلاعات مربوط به پایان نامه ها در نرم افزار آذرسا

 

 

بخش مرجع و علم سنجی

کلیه کارهای مرجع (راهنمایی برای انتخاب کلیدواژه ها جهت جستجو، چگونگی استراتژی جستجو،  چگونگی دریافت کد Orcid،و ...

کمک در چگونگی ساختن استایل برای یک مجله خاص در endnote،

کمک و راهنمایی به دانشجویان در submit مقالات

مشخص کردن ایندکس مقالات و Impact Factor مجلات

راهنمایی اعضاء هیئت علمی در اضافه کردن مقالات به Orcid، Researcher Id، Google scholar

به روزرسانی شناسه های آکادمیک مانند Google Scholar ، Orcid، Researcher Id در سامانه علم سنجی

بررسی و کنترل مقالات اعضای هیئت علمی و مقایسه آن با سامانه علم سنجی و پیگیری تناقضات مربوط به آن  

کردن پروفایلهای مختلف اعضاء در اسکوپوس merge 

جستجوی missed document و درخواست برای اضافه کردن آن در scopus

جستجوی استنادات مقالات اعضای هیئت علمی و ارسال ایمیل و درخواست اصلاح آن در اسکوپوس

چک کردن سامانه علم سنجی وزارت بهداشت و پیدا کردن تناقضات و اطلاع رسانی به اعضاء وکمک در رفع آن

 

 

Template settings